A rendszer használatához alkalmazásokra van szükség, melyek esetenként további kiegészítőkkel bővíthetők.
Több olyan rendszert vizsgáltunk, amelyek potenciálisan számításba jöhetnek abban a tekintetben, hogy a felhasználók azokon keresztül szeretnék elérni az egyes rendszerek szolgáltatásait.
Microsoft Windows
Verziótól és platformtól függetlenül használható minden, az operációs rendszer alatt elérhető kliensekkel. Tapasztalatunk szerint a legtöbb felhasználó (vállalati környezetben) az Outlook klienst használja a levelezéshez - ez a címtár/naptár eléréséhez tökéletesen megfelel, sőt, a CRM közvetlenül elérhető egy ingyenes plugin telepítésével az Outlookból.
Az Outlook használatának bemutatása (hivatalos video)
A rendszer nyújtotta lehetőségek teljesebb kihasználásának tekintetében azonban a Thunderbird levelező kliens sokkal többet nyújt - még akkor is, ha ehhez több kiegészítőt kell utólag telepítenünk. Nagy előnye a Thunderbirdnek továbbá az is, hogy ugyanúgy elérhető OSx és Linux alatt is, így nem kell több alkalmazást megismernie annak, aki több rendszert is használ egyszerre. CRM plugin szintén elérhető hozzá, sőt, az Openfire csevegő is használható a Thunderbird alól.
A fájlszinkronizációs megoldáshoz külön alkalmazást kell telepíteni, amely a gyártó weboldaláról elérhető.
A csevegő használatához több kliens is található (a fentebb említett Thunderbird-ön kívül).
Apple OSx
Macbook alatt is elérhető a levelezés akár az Apple Mail, akár a Thunderbird használatával. A naptárfunkciók beállíthatóak az iCalendar-ban is, és a címtárat is kezelhetjük külön alkalmazással.
Az ownCloud fájlszinkronizációhoz a gyártótól lehet letölteni a megfelelő klienst, a csevegő használatát pedig az OSx számos saját alkalmazása is támogatja, de külön is tölthetünk le olyan alkalmazást, amit megszoktunk.
Annak ellenére, hogy a Microsoft az OSx alá is biztosít Outlook-ot az Office csomag keretein belül, ezt az alkalmazást sajnos nem lehet megfelelően párosítani a csoportmunka megoldáshoz, a 2011-es Office verzióban lévő Outlook ugyanis csak az Exchange 2010 vagy újabb verziójú szerverekkel képes naptár és címtár szinkronizálására is.
Linux
Bármelyik Linux disztibúció alá gond nélkül beállítható valamennyi szolgáltatástípus elérése. A levelezéshez itt is a Thunderbird a legjavasoltabb alkalmazás, de jó választás lehet még az Evolution is.
A csevegőt a legtöbb rendszeren alapértelmezett Empathy, Pidgin vagy Kopete programok bármelyikével használhatjuk.
Az ownCloud fájlszinkronhoz a gyártó oldaláról tudunk alkalmazást telepíteni.
Mobil eszközök
Amelyik mobil eszköz tartalmaz ActiveSync kompatibilis alkalmazást (Android, iOS és Windows mobile igen), azon gond nélkül használható a levelezés, a címtár és a naptár egyetlen alkalmazásba integrálva.
Ha nincs ilyen program az eszközön, akkor a levelezéshez bármilyen IMAP/POP3 kompatibilis levelező, a naptárhoz CalDAV, a címtárhoz CardDAV kompatibilis kliens szükséges, melyek az adott eszköz alkalmazásboltjából nagy választékben letölthetőek.
Külön mobil App van a CRM és az ownCloud fájlszinkronhoz, amit a gyártótól tölthetünk le. A csevegőhöz számtalan klienst választhatunk - ízlésnek megfelelően.
Levelezőklieensek táblázatos összevetése
Ebben a blogbejegyzésben részletesen olvashat arról, hogy melyik kliensnek milyen képességei vannak a csoportmunkaszerver használatával kapcsolatban.
Fontos információkat olvashat annak érdekében, hogy döntést hozzon a megfelelő kliens kiválasztásával kapcsolatban.