Mivel a csoportmunkatámogatás alapja egy, a Microsoft Active Directory rendszerén alapuló felhasználónyilvántartás, amit a GPL licencelésű Samba 4 valósít meg, a csoportmunka megoldáshoz olyan alkalmazásokat válogattunk össze, amelyek felhasználókezelése LDAP alapú, és kompatibilis az Active Directory-val.
Ennek köszönhetően a felhasználóknak nincs szükségük rendszerenként más-más felhasználó+jelszó párosra, egyetlen felhasználónév és a hozzá tartozó jelszó ismeretében lehet bármelyik szolgáltatást használni.
Természetesen, ha a felhasználó a jelszavát megváltoztatja, akkor minden szolgáltatás eléréséhez már az új jelszó lesz szükséges.
Rendszergazdáknak is jó hír, hogy ha egy felhasználó már nem része az adott szervezetnek, elég egy ponton megszüntetni a hozzáférést.
A CRM rendszer egy ponton különbözik a többitől.
Míg más alkalmazásokban egy újonnan létrehozott felhasználó azonnal eléri azok szolgáltatásait, a CRM rendszerben külön kell jogosultsághoz juttatni. Ennek az az oka, hogy a CRM saját falhasználói adatbázissal rendelkezik, az AD-ből csak átveszi a szükséges tagokat, illetve azok hitelesítését az AD-n keresztül végzi el.
Abból a szempontból, hogy a CRM általában nem az egész szervezet által használatos szolgáltatás - mint pl. a csevegés vagy a levelezés -, ez még előnyösnek is tekinthető.
Az összes többi szolgáltatás az újonnan létrehozott felhasználók számára azonnal elérhető.