A kérdés bővebben

Sok esetben nem vagyok abban biztos, hogy az elküldött emailem megérkezik-e a címzetthez. Hogyan tudom megoldani, hogy kapjak erről valamiféle visszajelzést?

Válasz

Sajnos, sok esetben, ha a levél nem érkezik meg a feladóhoz, nem kapunk hibaüzenetet. Normál esetben minden levelezőszerver visszajelez a feladónak legkésőbb 4-5 nap múlva, ha a kézbesítéssel baj van. Komolyabb problémák esetén (pl. címzett ismeretlen, tele a postafiók, stb.) szinte azonnal.

Ezeket a visszajelzéseket NDR-nek nevezzük (Non-Delivery Report - kézbesíthetetlenségi jelentés). A kétezres évek elején azonban rengeteg SPAM álcázta magát NDR-nek, és emiatt sok rendszergazda kidobja az NDR-eket ami komoly hiba.

Azonban a legtöbb levelezőprogramnak vannak olyan szolgáltatásai, amelyek segítségével kaphatunk visszajelzést arról, hogy mi történik a leveleinkkel.

Kézbesítési jelentés - Delivery report

Azonnal visszajelzést kapunk, ha a levelünket a céloldal szervere egy postafiókba kézbesítette. Ezek a jelentések többnyire eltérőek (szerverfüggők), de általában a postafiókok is megnevezésre kerülnek.

Pl. ha az adott cím egy csoportot azonosít, akkor kaphatunk olyan riportot, amelyben több cím is szerepel.

Ha a levelünknek több címzettje volt, több tartományból, akkor több visszajelzést is kapunk.

Sajnos, ha a felhasználónak van egy olyan levelezési szabálya, hogy a mi leveleink azonnal törlődnek, akkor is nyugtázó üzenetet kapunk, mert a szerver átadta a felhasználónak. A levél későbbi sorsa már nem tartozik ide.

Olvasási visszaigazolás - Read receipt

Akkor kapunk visszajelzést, ha a címzett megnyitotta a levelünket, és a felbukkanó visszaigazolási kérelmet jóvá is hagyta.

Bár a neve azt jelenti, mégsem vehetjük biztosra, hogy a címzett végig is olvasta a levelet. Csak annyit tudhatunk, hogy rákattintott.

A levelezőprogramok beállításai is befolyásolhatják a kérés működését. megszabható ugyanis az, hogy a levelező automatikusan küldjön visszaigazolást (kérdezés nélkül), vagy mindig tagadja azt meg, esetleg kérdezzen rá, hogy mi a teendő (ez utóbbi általában az alapértelmezés).

Sajnos, több lehetőség nem áll rendelkezésre - ez a spammerek címgyűjtögető mechanizmusára nézve jó, azonban az egészséges felhasználási folyamatokra nézve nem kedvező.

A két kérelem kombinálható, azaz kérhetjük egyszerre mindkét típusú visszaigazolást.