A kérdés bővebben
Mik a legjellemzőbb különbségek a csoportmunka megoldás esetén akkor, ha a felhőben használjuk, illetve akkor, ha a társaság telephelyén, saját hardveren?
Válasz
Elég sok különbség van, ebből a legjellemzőbb a költség.
A felhőben egy dedikált virtuális gépet kap a társaság, amit csak ő fog használni (legalább 15-20 fő postafiók szükséges). Telepítési költség ilyenkor nincs, és gyakorlatilag csak havidíjat kell fizetni, ami megközelítőleg 1000-3000 Ft/hó/postafiók, attól függően, hogy milyen opcionális szolgáltatások vannak használatban a csoportmunka megoldás alapszolgáltatásain felül.
A gépről rendszeresen készül mentés, és az adminisztrációs feladatokat is elvégzem - frissítések alkalmazása, postafiókok létrehozása, módosítása, stb.
Saját hardveren csak egyszeri, telepítési költség van, ami a telepítendő szolgáltatások függvényében 4-6 óra lehet, plusz a dokumentáció elkészítése. Nem ingyen járnak ebben az esetben a Class 2-es hitelesített tanúsítványok a szerverhez, és az adminisztrációs feladatokat is önerőből kell ellátnia a társaságnak.
Ezen felül a telephelyen olyan internetkapcsolat szükséges, amelyhez tartozik, vagy igényelhető fix IP cím, fájlmegosztás használata esetén pedig ajánlott a legalább 10Mbit feltöltési sávszélesség.
Az alapszolgáltatás része felhőben
- Levelezés
- SPAM- és vírusszűrés
- Rendszeres mentés a virtuális gépről
- Karantén fiók
Ezek a szolgáltatások - a mentés kivételével - külön, havidíjas szolgáltatásként igénybe vehetőek
akkor is, ha a társaság saját szervert használ.