A kérdés bővebben
Ha sok kéretlen levelem van, ami bosszantó, hogyan, és kihez fordulhatok jogorvoslatért?
Válasz
Első sorban a hazai hatóságoknál lehet lépéseket tenni, ha a levéllel kapcsolatban bármelyik feltételezés igaz:
- hazai a feladó
- magyar nyelvű a szöveg az e-mailben
- Magyarországon belülről küldték
- a levél elkészítésében volt hazai résztvevő
- van hazai vonatkozása az emailnek
Ezen felül, ha a levelet valóban nem rendeltük meg, vagy a megrendeléséről nem lettünk kellő képpen tájékoztatva és a levélről való leiratkozás sikertelen, vagy nem lehetséges.
Ekkor az NMHH-hoz fordulhatunk, két módon is.
- Bejelentés
Ez egy egyszerű e-mail megírásával történik. Fontos, hogy az emailbe lehetőleg csatolt üzenetként illesszük a panaszra okot adó küldeményt, hogy a levél eredeti tulajdonságai megmaradjanak.
A bejelentésnek azonban nem feltétlenül lesz eredménye, mert az NMHH nem köteles kivizsgálni.
Ettől függetlenül átnézik, és ha ugyanarra a küldőre több, hasonló panasz is érkezett, akkor tesznek lépéseket.
Tehát: a bejelentés ingyenes, de az eredmény kétséges, csak többszörös bejelentések esetén lesz eredménye. - Kérelem
A kérelem benyújtása kötelezi az NMHH-t a vizsgálatra.
Ez nem ingyenes, van egy egyszeri 2200 Ft-os díja.
Az elmarasztalást akadályozhatja a vád megalapozottsága, illetve a feladó azonosítása. Annyi biztos, hogy az ügymenet elindul, és pár héten belül le is zárul.
Ha az NMHH-hoz a fenti kitételek miatt nem fordulhatunk, akkor van számos olyan külföldi, online oldal, ahol feljelenthetőek a spammerek (pl. SpamCop).
Egy azonban biztos: ha nem teszünk ellenük semmi olyat, amivel megnehezítjük, vagy ellehetetlenítjük a spammereket, akkor annak az eredménye csak a még több spam lesz.