A kérdés bővebben

Ha sok kéretlen levelem van, ami bosszantó, hogyan, és kihez fordulhatok jogorvoslatért?

Válasz

Első sorban a hazai hatóságoknál lehet lépéseket tenni, ha a levéllel kapcsolatban bármelyik feltételezés igaz:

  • hazai a feladó
  • magyar nyelvű a szöveg az e-mailben
  • Magyarországon belülről küldték
  • a levél elkészítésében volt hazai résztvevő
  • van hazai vonatkozása az emailnek

Ezen felül, ha a levelet valóban nem rendeltük meg, vagy a megrendeléséről nem lettünk kellő képpen tájékoztatva és a levélről való leiratkozás sikertelen, vagy nem lehetséges.

Ekkor az NMHH-hoz fordulhatunk, két módon is.

  1. Bejelentés
    Ez egy egyszerű e-mail megírásával történik. Fontos, hogy az emailbe lehetőleg csatolt üzenetként illesszük a panaszra okot adó küldeményt, hogy a levél eredeti tulajdonságai megmaradjanak.
    A bejelentésnek azonban nem feltétlenül lesz eredménye, mert az NMHH nem köteles kivizsgálni.
    Ettől függetlenül átnézik, és ha ugyanarra a küldőre több, hasonló panasz is érkezett, akkor tesznek lépéseket.
    Tehát: a bejelentés ingyenes, de az eredmény kétséges, csak többszörös bejelentések esetén lesz eredménye.
  2. Kérelem
    A kérelem benyújtása kötelezi az NMHH-t a vizsgálatra.
    Ez nem ingyenes, van egy egyszeri 2200 Ft-os díja.
    Az elmarasztalást akadályozhatja a vád megalapozottsága, illetve a feladó azonosítása. Annyi biztos, hogy az ügymenet elindul, és pár héten belül le is zárul.

Ha az NMHH-hoz a fenti kitételek miatt nem fordulhatunk, akkor van számos olyan külföldi, online oldal, ahol feljelenthetőek a spammerek (pl. SpamCop).

Egy azonban biztos: ha nem teszünk ellenük semmi olyat, amivel megnehezítjük, vagy ellehetetlenítjük a spammereket, akkor annak az eredménye csak a még több spam lesz.